Mercedes SLR
Mercedes SLR McLaren Roadster: s větrem ve vlasech
Mercedes-Benz v budoucnu nabídne svůj vrcholný supersportovní automobil SLR McLaren i ve verzi roadster.
Ve větší míře než u verze coupé se při stavbě automobilu uplatní karbon, nově navržené šasi by mělo být s jeho použitím stejně tuhé jako u klasického SLR McLarenu. Je to zásluhou dlouholetých zkušeností, které posbíral Mercedes-Benz a McLaren ve Formuli 1. Technologie a výrobní postupy byly vylepšeny, aby se vlastnosti karbonového monokoku co nejvíce zlepšily. Výsledkem je nízká hmotnost, velká schopnost absorbovat energii a díky tomu má být automobil i velmi bezpečný. Co se týče tuhosti, tam inženýři slibují špičkové hodnoty, které budou určitě na absolutním vrcholu mezi současnými otevřenými automobily. Pohonnou jednotkou je jako u verze s pevnou střechou motor AMG V8 s kompresorem, který produkuje 460 kW (626 koní) při 6500 ot./min a maximální točivý moment 780 Nm, který je k dispozici od 3250 po 5000 ot./min. Motor je spřáhnut s pětistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift R. Automobil se pyšní téměř shodnými jízdními výkony jako coupé, což znamená, že zrychlí z 0 na 100 kilometrů v hodině za 3,8 vteřiny a maximální rychlost by měla být 332 km/h (což je pouze o 2 km/h méně než u verze s pevnou střechou).
Nový Roadster by tak měl nabídnout jezdci s větrem ve vlasech velmi nadprůměrné jízdní vlastnosti, které je možné srovnat pouze se supersportovními automobily s pevnou střechou. Aerodynamice otevřeného vozu byla věnována velká péče a tak má být možné v automobilu konverzovat i za jízdy 200 kilometrovou rychlostí. Plně složitelná střecha je k dostání ve třech barevných variantách a její nově vyvinutý materiál poskytuje posádce dobrou ochranu za všech povětrnostních podmínek.
Střecha se ovládá poloautomaticky a tak pokud chce řidič střechu složit, musí ručně odjistit zámek, který jí uchycuje na přední okenní rám a lehce celou střechu odsunout vzad. O zbytek se postará během deseti vteřin elektrický pohon.
Roadster nepřijde o aerodynamickou brzdu, karbonové kotouče brzd a dostane také zadní difuzor, který má zmenšovat vztlak na spodní část vozu a zlepšovat tak chování SLR McLarenu Roadster při vysokých rychlostech.
Bezpečnost posádky je zajišťována nejen velmi tuhým šasi, přítomny jsou karbonové deformační elementy, ocelí vyztužené A-sloupky a také dva pevné oblouky, chránící posádku při převrácení vozu. Dále jsou přítomny kolenní a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a systém monitorování tlaku v pneumatikách. Standardní výbava obsahuje například polokožené skořepinové sedačky, které je možno každému zákazníkovi změnou vycpávek přizpůsobit na míru, dvouzónovou klimatizaci, prémiové audio od společnosti BOSE, multifunkční volant s pádly pro řazení nebo navigační systém s integrovaným rádiem a přehrávačem CD.
Mercedes-Benz SLR Roadster, stejně jako coupé, je vyráběn v továrně McLarenu v anglickém Wokingu, stejně jako vozy pro F1. Výroba probíhá v souladu s náročnými požadavky společnosti Mercedes-Benz na kvalitu výsledného zboží.
K dostání bude nový automobil letos v září.